Referindu-se la cheltuielile municipiului Bucureşti în 2019, deputatul USR Cristina Prună a scris pe Facebook în 10 februarie 2020:
„Bani pentru reclame: 16,6 milioane lei
Bani pentru investiții RADET: 13 milioane de lei”
Cât a alocat în 2019 primăria Capitalei pentru publicitate și cât a alocat pentru investiții la RADET.
Suma alocată pentru investiţiile Companiei Municipale Termoenergetica, entitate care gestionează investiţiile necesare fostei RADET, a ajuns la 13,1 de milioane de lei, conform hotărârii de consiliul general adoptată la sfârşitul anului trecut.
Prin HCGMB nr. 721/2019, bugetul alocat capitolului publicitate şi reclamă pentru Centrul de Proiecte Culturale ale Municipiului Bucureşti ARCUB a ajuns la 3,3 milioane de lei.
Costurile campaniei “Bucureşti trainic”, derulată de Administraţia Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic, sunt recunoscute chiar de Gabriela Firea: 3.8 milioane de lei.
Tot printr-o hotărâre de rectificare bugetară, Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București (ASSMB), instituție din subordinea Primăriei Capitalei, a primit anul trecut, pentru cheltuieli cu publicitatea, 2,2 milioane de lei pe lângă cele 3 milioane alocate iniţial. Un total de peste 5 milioane de lei.
În bugetul pentru 2019 făcut public de Direcţia Generală de Asistenţă Socială sunt prevăzuţi pentru publicitate 3 milioane de lei.
Afirmația Cristinei Prună este adevărată. În 2019, Primăria Bucureşti a alocat 13 milioane de lei pentru investiţiile Termoenergetica, mai puţin decât bugetul pentru publicitatea diverselor instituţii din subordinea municipalităţii.
Acest fact-check este produsul exclusiv al efortului echipei Factual. Într-o lume plină de dezinformări, ne bucurăm să putem contribui la informarea corectă a publicului.
AJUTĂ-NE SĂ FACEM MAI MULTSEO optimized by sem.ro SEO agency.